به دلیل بحران جهانی بیماری کووید 19، E3 2020 لغو شده و سایر رویدادهای بازی به تعویق افتاده است. امسال سالی است که انتظار می رود کنسول های نسل بعدی وارد بازار شوند. به نظر می رسد رونمایی برنامه ریزی شده برای E3 2020 اواخر امسال پخش شود. رونمایی و بحث بر روی کنسول های سری پلی استیشن 5 و ایکس باکس ایکس ظاهرا زودتر از بقیه انجام خواهد شد.

دانیل احمد، تحلیلگر صنعت بازی، اخیراً در مورد لغو E3 2020 و پیامدهای آن صحبت کرده و گفته است که برخی از رونمایی ها بسیار جلوتر است و برخی دیگر تا پایان سال به تعویق افتاده اند. به گفته این تحلیلگر، اولین سخنرانی رسمی کنسول های نسل آینده و نمایش بازی های این دو کنسول از جمله رونمایی های صنعت بازی است که بسیار جلوتر است؛ بنابراین به زودی آنها را خواهیم دید.

با این حال، مشکلات امروز و بحران ویروس کرونا، پیش بینی همه چیز را غیرممکن کرده است. احمد می‌افزاید: «این را یک‌بار اضافه می‌کنم، زیرا در شرایط بسیار غیرقابل پیش‌بینی قرار داریم، عوامل خارجی مانند کووید ۱۹ می‌توانند در آخرین لحظه برنامه‌ها را تغییر دهند.

۱۷ قابلیت و ترفند جالب ایکس‌باکس وان

این بدان معنا نیست که هفته معمول E3 مورد توجه نخواهد بود. به گفته احمد در همین مدت شاهد رونمایی های متعددی خواهیم بود. یکی از برنامه های این دوره به عنوان جایگزینی برای E3 2020، رویداد IGN Summer of Gaming است. این رویداد تمام دیجیتال در اوایل ژوئن برگزار می شود.

پس از صحبت های دانیال احمد به عنوان تنها تحلیلگری که حرف هایش مبنا و همیشه حق دارد، خبرگزاری ها و خبرنگاران رسانه های مختلف نیز به این موضوع پرداختند.

Video Games Chronicle اضافه کرد که نظرات دانیل احمد در مورد عرضه زودهنگام کنسول های نسل بعدی درست است. منابع موثق به VGC گفته اند که سونی در ماه آینده به طور رسمی در مورد پلی استیشن 5 صحبت خواهد کرد. مایکروسافت چندین برنامه رونمایی برای ماه آینده دارد و در حال کار بر روی یک علامت دیجیتال برای E3 است.

این خبرگزاری افزود که اطلاعات آنها مربوط به پیش از لغو بازی های سونی مانند The Last of Us Part II و اختلال در برنامه های بازاریابی این شرکت است. در نتیجه، آنها نمی دانند تغییرات اخیر چه تاثیری بر تصمیمات اولیه سونی داشته است و آیا نمایش ماه آینده پلی استیشن 5 لغو شده است یا خیر.

تام فیلیپس، نویسنده سایت Eurogamer، در توییتی اضافه کرد: مختلف اگر برای E3 آماده باشند، دیگر زمان آماده سازی خاصی ندارند. انتظار می رود رونمایی هایی در طول سال پخش شود. رونمایی E3 در ماه های می، ژوئن، جولای و بعد از آن برگزار می شود.

در حالت ایده آل، کنسول های نسل بعدی باید به روز باشند. شرکت های مختلف بازی، حتی سونی و مایکروسافت، قرار است اطلاعات تجاری و برنامه های آتی را در اختیار سهامداران قرار دهند. می دانیم که سونی انتشار اطلاعات در مورد برنامه ها و انتظارات خود برای سال مالی آینده را یک ماه به تعویق انداخته است، اما نمی توانیم از همه شرکت ها انتظار مشابهی داشته باشیم.

از سوی دیگر، رونمایی از بسیاری از بازی های آینده به رونمایی از سری پلی استیشن 5 و ایکس باکس ایکس و انتشار جزئیات این دو کنسول بستگی دارد. با در نظر گرفتن همه این موارد، زندگی انسان ها از اولویت بالاتری نسبت به رونمایی از کنسول های بازی و حفظ ارزش سهام شرکت های بازی سازی برخوردار است، بنابراین بیش از هر چیز امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد بهبود بحران جهانی باشیم.